18.5 C
Tirana
E shtunë, 27 Korrik 2024

Revolucionarizimi i udhëtimit ajror: Teknologjia e re e baterive sjell avionët elektrikë!

Duhen Lexuar

Teknologjia e re e baterive që po zhvillohet nga NASA mund të ndihmojë në revolucionarizimin e udhëtimit ajror. Aviacioni përbën rreth 2.4 % të emetimeve globale të CO2. Për një kohë të gjatë, shkencëtarët kanë kërkuar një mënyrë për të elektrizuar udhëtimin ajror dhe për të eliminuar këto emetime.

Por teknologjia aktuale e baterive funksionon vetëm për disa avionë më të lehtë si dronët. Ai nuk furnizon mjaftueshëm fuqi ose rreze për aeroplanët e pasagjerëve që do të thotë se janë të rrallë dhe nuk përdoren gjerësisht.

Bateritë litium-jon, të cilat përdoren për makinat elektrike dhe pajisjet personale, nuk plotësojnë as standardet e sigurisë që nevojiten për t’u përdorur në aviacion. Ndezshmëria e tyre është arsyeja pse nuk mund të vendosni artikuj si laptopë ose telefona në bagazhin tuaj të kontrolluar kur fluturoni.

Pra, për të hequr fluturimet me energji elektrike nga toka, nevojitet një zgjidhje tjetër. Këtu hyn hulumtimi i NASA-s. Agjencia hapësinore amerikane ka zhvilluar teknologji që nuk përdor kimikate të lëngshme elektrolite – shqetësimi kryesor i sigurisë së shumë baterive. Këto substanca mund t’i nënshtrohen një reaksioni zinxhir që i bën ato të nxehen, të reagojnë më shumë për shkak të nxehtësisë dhe përfundimisht të marrin flakë.

Projekti i NASA-s “Bateritë e arkitekturës në gjendje të ngurtë për rikarikueshmëri dhe siguri të zgjeruar” (SABERS) ka punuar në një alternativë – bateritë në gjendje të ngurtë. Jo vetëm që kanë fuqinë dhe efikasitetin e nevojshëm për avionët, por ruajnë një strukturë solide edhe kur dëmtohen, që do të thotë se nuk marrin flakë. Një prototip i baterisë së selenit squfuri i zhvilluar nga projekti prodhon 500 vat-orë energji për kilogram bateri. Kjo është dyfishi i densitetit të energjisë së një baterie standarde litium-jon.

Avionët gjithashtu kërkojnë burimin e tyre të energjisë për të shkarkuar energjinë shpejt. Shkencëtarët e NASA-s përdorin analogjinë e një baterie që është si një kovë. Energjia ose kapaciteti i saj është sa mund të mbajë kova, ndërsa fuqia e saj është sa shpejt mund të zbrazet. Avionët elektrikë do të kërkonin që ajo të shkarkojë energji ose të zbrazë këtë kovë me një shpejtësi jashtëzakonisht të shpejtë.

Deri më tani ata kanë bërë hapa të mëdhenj në rritjen e kësaj shkalle shkarkimi me një faktor prej 10, më pas me 5 të tjera, ndërsa prototipet janë përmirësuar. Studiuesit kanë zbuluar gjithashtu se bateritë e tyre në gjendje të ngurtë mund t’i rezistojnë temperaturave dy herë më të larta se alternativat e litium-jonit. Një dizajn i lehtë ndihmon për të paketuar më shumë energji në më pak hapësirë.

Bateritë në gjendje të ngurtë janë ende duke u testuar dhe, si rezultat, krijimi i tyre është tepër i shtrenjtë. Ata gjithashtu do të duhet të testohen gjerësisht përpara se të pastrohen për përdorim në fluturimet komerciale.

Kjo do të thotë se mund të kalojë një kohë e gjatë para se të shohim teknologjinë duke u përdorur në të vërtetë. Por përparimet e fundit të NASA-s në rritjen e shkallës së shkarkimit të baterive në gjendje të ngurtë kanë hequr disa nga bllokimet e rrugëve që më parë qëndronin në rrugën e avionëve elektrikë.


Burimi: ScanTv.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.

- Reklama -
spot_img
- Reklama -

Artikujt e Fundit

WallStreet.al Deshirojme tju informojme per cdo artikull te ri qe publikojme ne web.
Dismiss
Allow Notifications