Pikat e zeza në skajet e xhamave të automjeteve kanë tërhequr vëmendjen e të gjithëve ne sa herë që kemi brenda. Pikat e vogla që përfshijnë shiritin e zi në xhamin e përparmë të makinave quhen frit.
Përveç pamjes estetike, pikat e zeza, të cilat kanë disa detyra, në fakt zënë një vend të rëndësishëm për sigurinë tonë.
Por, për çfarë shërbejnë konkretisht ato?
Frit shiriti është një pengesë vizuale që siguron një sipërfaqe më të ashpër për ngjitjen e materialit të përdorur në xhamat e makinave dhe i pengon njerëzit të shohin këtë pjesë të ngjitur keq nga jashtë.
Në vitet ’50 dhe ’60, ndërsa prodhuesit e automjeteve filluan të kalonin nga veshjet metalike në ngjitës për të mbajtur xhamin në vend, ata iu drejtuan kësaj mënyre për të mbajtur ngjitësin dhe për të siguruar ngjitje të mirë, dhe me kalimin e kohës shiriti është bërë në thelb standardi në të gjithë xhamat e përparmë të automjeteve
Detyrat kryesore të fritit janë:
Mbrojtja e materialit midis xhamit dhe automjetit nga rrezet ultraviolet të diellit;
Parandalon hyrjen e ujit në automjet;
Siguron që të mos lëvizë xhami.
Për shkak se brezi i fritit është i zi, ai nxehet më shpejt se pjesa tjetër e xhamit, gjë që shkakton shtrembërime optike në xham. Ndërsa xhami nxehet, pikat që zvogëlohen gradualisht lejojnë që nxehtësia të shpërndahet në mënyrë më të barabartë dhe të sigurojë më pak shtrembërim optik.
Pikat balancojnë shpërndarjen e nxehtësisë duke e shpërndarë atë në mënyrë të barabartë. Arsyeja pse është veçanërisht në dritaret e përparme dhe anësore është për të parandaluar që sipërfaqet e xhamit në këtë seksion të nxehen për shkak të rrezeve të larta të diellit dhe thjerrëzave.
Si rezultat, pa këto pika, do të ndodhin shtrembërime optike, pasi nuk do të ketë shpërndarje të nxehtësisë, xhami mund të lirohet dhe të plasaritet e më pas të bjerë.
Burimi: A2 CNN